Veel gestelde vragen over pakketten:

Wat houd het mail account precies in?
Dit kan gebruikt worden om een domein te parkeren. De meeste klanten willen dit account echter om gebruik te kunnen maken van een e-mail adres op de eigen domeinnaam. Deze mail wordt door onze server volledig automatisch doorgezonden naar een door u op te geven e-mail adres. Wilt u liever een POP box op onze server, dan kan dat ook. U heeft echter geen POP box nodig.
Uw domeinnaam is van u en kan op ieder gewenst moment naar een groter pakket om worden gezet.
Indien u een mail account hebt kunt u 1 pagina met 1 of 2 foto's door ons laten plaatsen. Zodra een bezoeker uw domeinnaam in geeft wordt deze pagina zichtbaar.

Wat is een POP box?
Een POP box is een soort postbak die zich op een van onze servers bevind.U kunt de mail met een normaal e-mail programma zoals Eudora, Netscape Messenger of Outlook ophalen.

Welke scripts worden er meegeleverd?
Wij installeren voor u een script om het mogelijk te maken dat men op uw site een formulier invult en het u toezend. Alle overigen scripts welke voor onze servers geschikt zijn kunt u van onze server downloaden en installeren middels de stap-voor-stap handleiding. U kunt ook zelf scripts maken of van andere bronnen betrekken en installeren.

In de omschrijving staat upgrade mogelijk, wat wil dat zeggen?
Wellicht heeft u nu nog geen grootse plannen, maar wilt u wel al een kleine site hebben. U kunt dan met een kleiner pakket beginnen. Wilt u uitbreiden, dan is dat op ieder moment gedurende de looptijd mogelijk. Bij betaling per jaar kost dit u slechts Euro 11,34 (Hfl.25,--) vermeerderd met het verschil tussen uw eerste pakket en het nieuwe pakket. Als u per maand betaald kost dit u eveneens Euro 11,34 (Hfl 25,--) en wordt het nieuwe maandbedrag in rekening gebracht vanaf het moment dat u een ander pakket heeft.
In de eerste maand worden er geen upgradekosten in rekening gebracht, u hoeft slechts het verschil bij te betalen.

Upload?? ik kan toch onbeperkt uploaden?
U kunt alle pakketten, behalve het mail pakket, onbeperkt uploaden.

Ik wil liever per maand betalen?
Dat is mogelijk. Domeinregistratie en onderhouds kosten van uw domeinregistratie dienen in een keer te worden voldaan.

Ik wil naar een groter pakket.. kan dat?
Ja. Upgrade is mogelijk. In de eerste maand worden er geen upgradekosten in rekening gebracht. Upgrade van het 100Mb pakket kan in principe uitsluitend naar een dedicated server. Mocht 100Mb voor u onvoldoende zijn en de stap naar een eigen server te groot, dan kunnen wij ook hier voor een oplossing zorg dragen.

Mag ik eigen scripts draaien?
Ja. Als u een eigen CGI-BIN hebt dan kan en mag u eigen CGI scripts draaien. Dat wil dus zeggen dat u bij alle pakketten, behalve het mail account gebruik kunt en mag maken van eigen CGI scripts.

Staat u SPAM toe?
NEE. Spam (het ongewenst toezenden van commercieel getinte berichten) staan wij niet toe.

Moet ik een pakket met telnet hebben om eigen scripts te kunnen draaien?
Nee. De noodzakelijke instellingen kunt u ook met de meeste FTP programma's maken. Een goed voorbeeld hiervan is WS-FTP. Meer informatie hier over treft u op onze helpdesk aan.

Welk pakket kan ik het beste kiezen?
Voor de meeste sites is een 5Mb account voldoende. Een site van 50-100 pagina's met tientallen foto's past met gemak in deze 5Mb. Let u vooral op dat uw foto's niet te groot zijn. Tips over het bouwen van een website kunt u vinden op onze helpdesk.
Upgrade van uw pakket is in de eerste maand gratis. Heeft u zich vergist bij de pakketkeuze dan kunt u dus in de eerste maand kosteloos overstappen. U betaald slechts het verschil tussen het pakket wat u heeft, en het nieuwe pakket.
Twijfeld u, leg dan uw vraag voor aan onze verkoopafdeling. Wij adviseren u graag en vrijblijvend.

Hoe lang is de minimale contractduur?
Voor het mail account 1 jaar, alle overige pakketten 3 maanden. Er vind geen restitutie plaats indien u tussentijds het contract opzegt. De opzegtermijn is 1 maand.

Wanneer is een eigen IP adres zinvol?
Indien de toepassing die op uw website gaat draaien dit vereist. Bijvoorbeeld wanneer er data uit wordt gewisseld tussen meerdere servers/domeinen. Of wanneer u bij een leverancier automatisch een database op laat halen. In dergelijke gevallen eist men soms om veiligheidsredenen een eigen IP adres. Voor de meeste sites is het niet echt belangrijk om een eigen IP adres te hebben.

Plaatst u een advertentie op onze site?
Nee. Wij plaatsen op geen enkele site onze reclame. Als u het wel op een site tegenkomt dan kan het zijn dat er met de eigenaar een afspraak over is gemaakt.

Kan ik gebruik maken van een telefonische helpdesk?
Ja. Dit ondanks dat onze telefonische helpdesk niet altijd bereikbaar zal zijn. Onze helpdeskmedewerkers zitten in het gehele land. Over het algemeen worden de vragen die men steld reeds op de helpdeskpagina's beantwoord. Wij stellen het dan ook zeer op prijs indien u daar eerst kijkt. Verder kunt u uw vragen natuurlijk altijd via e-mail aan ons kwijt. Of op het supportforum wat wij onlangs in het leven hebben geroepen.
Onze helpdeskmedewerkers die niet op kantoor zitten zullen u via e-mail en het forum snel op weg helpen. Maar u kunt ook reacties van medegebruikers verwachten, zij kunnen u vaak ook op weg helpen.

Hoe werkt de online helpdesk?
Wij hebben vrij veel ervaring en wij kunnen dus ook een deel van de vragen aan zien komen. Daarom hebben wij dan ook een helpdesk gemaakt met een aantal meest voorkomende vragen. Als er vragen bij ons binnenkomen die van algemeen belang zijn, dan worden deze aan de site toegevoegd.
Daarnaast is er inmiddels ook een supportforum geopend. U kunt hier uw vragen kwijt, medegebruikers en medewerkers van ATZ HOSTING kijken hier ook en zullen uw vragen beantwoorden of aangeven waar de gewenste informatie te vinden is.

Waarom geeft u geen ondersteuning op eigen scripts?
Als wij een script niet kennen dan is het bijzonder lastig om daar support op te geven. Scripts die wij wel kennen of die wij meeleveren worden over het algemeen ondersteund. De documentatie die wij over de meegeleverde scripts hebben gemaakt is echter zo duidelijk dat wij geen problemen verwachten.
Mocht u met een eigen script gaan werken en u komt er niet uit, dan kunt u uw vragen/problemen via e-mail aan onze helpdesk voorleggen. Vergeet u vooral niet uw domeinnaam en loginnaam te vermelden. Als de tijd en werkdruk het toelaten zal er zeker worden geprobeerd om u verder te helpen.
Een zeer goed alternatief is het supportforum. Hier kunt u uw vragen kwijt aan uw medegebruikers. Het is mogelijk dat een ander reeds eerder hetzelfde probleem op heeft gelost.

Dataverkeer volgens fair use policy?
In principe is het dataverkeer wat uw site mag genereren ongelimiteerd. Slechts indien uw site meerdere maanden met kop en schouders boven het dataverkeer van soortgelijke sites uit komt wordt er contact met u opgenomen om e.e.a. te bespreken.
Naar onze ervaring als hostingprovider en als ontwikkelaar van websites kunnen wij u echter mededelen dat wij een dergelijke situatie nog niet mee hebben gemaakt of verwachten. U kunt zelf veel doen om het verkeer van uw site te beperken, zoals afbeeldingen niet al te groot maken. Meer tips kunt u op onze helpdesk vinden.

Supportforum?
Ja. Wij hebben sinds enkele dagen een supportforum. In de eerste week van oktober 2000 zal het forum open worden gesteld voor onze klanten. U kunt op het supportforum vragen stellen aan medegebruikers. Maar ook onze helpdeskmedewerkers kijken daar regelmatig. Als zij u kunnen helpen zal dat zeker worden gedaan.

Waarom worden Frontpage extenties niet standaard geinstalleerd?
Veel van onze klanten hebben deze in het geheel niet nodig. Frontpage kan ook heel goed worden gebruikt voor het maken van een site terwijl u deze met een gewone FTP client gaat uploaden. Frontpage is uitermate gevoelig, als u zich niet exact aan de methode van Frontpage houdt is het voor derden heel goed mogelijk om uw site te vervangen met eigen teksten.

Welke beperking legt u op omtrent de inhoud van onze site?
De inhoud van uw site mag niet in strijd zijn met de wetten. Verder leggen wij geen enkele beperking op.

Hoeveel domeinen worden er per server geplaatst?
Wij beperken het aantal domeinen per server tot ongeveer 250. Dat lijkt bijzonder veel, maar is het in feite niet. De meeste hostingproviders zetten zonder enig probleem 700-1000 domeinen op 1 server. Aangezien dit de snelheid van de sites niet ten goede komt vinden wij dat geen goed idee.